tirsdag 28. februar 2017

Anmeldelse: Farmen kjendis

Første sesong av Farmen kjendis startet opp i januar 2017. Et knippe landskjente personer blir sendt inn på en gård og sendes 100 år tilbake i tid. Vi kjenner reglene. De må ta hånd om dyr, matlaging og samtidig et ukesoppdrag som mentor og hans kone skal vurdere. En skal ut for hver uke. Til slutt står det igjen én vinner.

Vi har tidligere sett den vanlige versjonen av Farmen, hvor det blir sendt inn personer som ikke er kjendiser. I kjendisversjonen velger de å bruke samme musikk som i den vanlige versjonen. Jeg synes det er bra at de holder på noe av det gamle. Det tradisjonelle. I tillegg har de med mye natur, noe jeg liker. De har også i mine øyne plukket ut mange forskjellige personligheter, hvor de fleste kom overens og har arbeidsvilje. Det var ikke overdrevent med drama, og det som var, synes jeg var underholdende. Mange nordmenn fikk et ekstra godt forhold til ''Lothepus'', Leif Einar Lothe, som er mest kjent for sin rolle i serien Fjorden cowboys. Tidlig i programmet ble vi kjent med Kari Jaquesson og Aylar Lie, de to som kranglet mest under oppholdet. For min del synes jeg det var bra at disse to dro hjem ganske tidlig, for man kunne blitt litt lei all denne hakkingen gjennom hele sesongen. Noe som også var fantastisk fint å se var hvordan ''Lothepus'' lærte opp Petter Pilgaard til å gjøre såkalt mannearbeid. Petter vil jeg si at var den som forandret seg mest gjennom oppholdet, på en positiv måte. Finalen mellom Ida og ''Lothepus'' synes jeg de klarte å gjøre god og ikke minst nervepirrende. Det var ikke et sekund uten spenning. Alt i alt en utrolig fin serie som jeg håper det kommer en sesong 2 av.

Terningkast 6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar