torsdag 16. februar 2017

Mediedag 2017

I dag har klassen min deltatt på et medieseminar. Vi har hatt besøk av ulike mennesker som jobber innenfor media.

Jeg ble mest inspirert av kommunikasjonssjefen i TV2, Jan-Petter Dahl. Han fortalte oss mye om hvordan det er å jobbe i presse og om hva som skal til for å få jobb. Han kom med forskjellig statistikk som viste oss at seerantallene til TV2 økte betraktelig etter at ''Farmen kjendis'' ble sendt.

Vi fikk også besøk fra Kristiania høyskole. De fortalte oss om fagskole og forskjellige bachelorprogram de har å tilby. Alle av de går under noe kreativt og nyskapende. De forklarte grundig forskjellen på fagskole og det å ta bachelor. Fagskole innebærer mer praktisk arbeid uten eksamener i slutten av semesteret, mens å ta bachelor inneholder mer teoretisk arbeid og eksamener.

Dagen avsluttet med et besøk av Lucky view, som fortalte om hvordan de ble til en gruppe innenfor filmproduksjon. De fortalte også om hvordan de jobber og viste oss flere av filmene sine og en bakomfilm for å vise hvordan de jobber.

Disse tre foredragene var de jeg synes var mest interessante og læringsrike. Jeg synes dette var en meget innholdsrik dag, og jeg håper vi skal delta på dette årene som kommer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar